FAQs

Var är min beställning?

Om du inte har fått några besked om att produkten har blivit skickad, är den med största sannorlikhet fortfarande under produktion. Om det mot förmodan har gått längre än den leveranstid som är angiven i din beställningsbekräftelse kan du höra av dig till oss på kundservice@21diamonds.se så kontaktar vi guldsmeden för att få aktuell status på din beställning. När produkten är skickad får du en bekräftelse på detta via email.

 

Hur returnerar jag en vara?

För att kunna returnera din vara behöver du en retursedel som du får genom att kontakta vår kundservice på kundservice@21diamonds.se. Denna retursedel klistras på ditt paket och lämnas på närmsta postombud. Din retur är helt kostadsfri. Kom ihåg att tydligt fylla i returblanketten som är bifogad i din beställning för att vi enkelt ska kunna hjälpa dig med återbetalning, byte av produkt eller ändring av ringstorlek osv.

Adress för din retur:

21DIAMONDS GmbH
Returavdelningen
Am Einlaß 1a
80469 München
Germany

 

Hur betalar jag?

Antingen med betalkort eller paypal. Båda sätten är avgiftsfria, säkra och bekväma. Överföringen av din data är krypterad och oläslig för utomstående. Alla våra transaktioner är säkrade med VeriSign® SSL- certifikat. Vi lagrar självklart inte dina kortuppgifter.

 

Hur får jag kontakt med 21DIAMONDS?

Vi finns tillgängliga via e-mail på kundservice@21diamonds.se och försöker svara dig så fort som möjligt. Vårt mål är att vi ska svara på ditt e-mail inom 24 timmar på vardagar.

 

Vad kostar frakten?

Frakten står vi för när du handlar smycken hos 21DIAMONDS.

 

Hur lång tid tar leveransen?

Leveranstiden är individuellt för varje produkt, men ligger normalt på mellan 2-3 veckor. Eftersom vi inte sitter på ett lager, utan producerar varje produkt efter de beställningar som kommer in, kan det för vissa smycken ta upp till 4 veckor innan du får leveransen. Så snart vi skickat iväg din beställning får du ett e-mail med ett sändningsnummer från FedEx så att du enkelt kan följa försändelsen från dörr till dörr.

Hur kan jag vara säker på att jag verkligen får högklassiga ädelstenar från 21DIAMONDS?

Genom vår garanti. 21DIAMONDS arbetar uteslutande med ädelstenar som t ex. rubiner, diamanter och safirer, som är klassificerade av "Internationella föreningen för smycken och silvervaror, diamanter, pärlor och stenar" (CIBJO Blue Book). Dessutom åtar vi oss som medlemmar i "Responsible Jewellery Council" att arbeta enligt CRJP:s principer.

 

Är det inte svårt att designa mitt smycke själv?

Nej, tvärtom – det är mycket enkelt att göra smycken online hos 21DIAMONDS. Välj den modell du tycker bäst om från en lista av modeller. Nästa steg är att välja en ädelmetall och vilka ädelstenar du önskar. Ringstorleken kan du lätt beräkna själv.

Om du trots allt inte är säker är det bara att e-maila oss! Våra smyckeexperter hjälper dig gärna. E-mail: kundservice@21diamonds.se

 

Vad gör jag om ringen inte passar?

Du kan få din ring justerad utan extra kostnad en gång, vilket ingår i vår service. Skicka bara tillbaka ringen till oss efter det att du meddelat vår kundtjänst om ditt problem.

Glöm inte bort att det tillkommer en extra avgift för att göra en ringstorleksjustering på en ingraverad ring. Avgiften är 530 kr. Om du vill göra en ringstorleksändring på en ingraverad ring, vänligen kontakta får kundtjänst om bankdetaljer om vart du ska över pengar till.

Vi hoppas att du finner mycket glädje i att designa dina egna personliga smycken online hos 21DIAMONDS.

Top